Saadet Partisi, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda Hazine destekli projelerin ülkeye maliyetinin araştırılması önerisinin bugün gündeme alınarak tartışılması yönünde grup önerisi sundu.
Teklifle ilgili konuşan CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, AKP’nin bağlı şirketlerini yap-işlet-devret projeleriyle zenginleştirdiğini, devletin 37 milyar dolar zarar ettiğini söyledi.
Yavuzyılmaz şunları söyledi:
AK Parti, yap-işlet-devret projeleriyle yandaş şirketlerinin kasalarını dolar ve euro teminatıyla doldurmaya devam ediyor. AK Parti, Zafer Havalimanı’nda dünya rekorları kitabına girecek bir kayıp rekorunu daha kırdı. 2024 yılının ilk altı ayında giriş ve çıkış yapan yolcu sayısı ise 658 bin 866. Gerçek sayı ise sadece 15 bin 439 oldu. AK’nin şirketin yapması gereken hata payı yüzde 97,65 ise 3 milyon 400 bin euro, 120 milyon lira. Şu anki döviz kuruyla Zafer Havalimanı’nın halka satılacağı 2044 yılına kadar neredeyse hiç yolcu kalmayacak. Hazine, 208 milyon euroyu şirkete sunacak.
Eski ulaştırma bakanı Cahit Turan’ın Kuzey Marmara Otoyolu işletme müdürlüğüne atandığını öğrendik. Bakanlık döneminde aynı şirkete astronomik sayıda ilave araç aboneliği sağladığını belgeledik. Cahit Turan döneminde şirketlere verilen ilave araç geçiş garantisi sayısı 1 milyar 338 milyon araç oldu. Şirketi oluşturan şirketler Kolin, Limak, Cengiz ve Kalyon’dur. Türkiye’deki tüm arabalar Kuzey Marmara Otoyolu’nu üst üste 87 kez geçse bile bu garanti edilen geçiş sayısına ulaşmak mümkün olmayacaktı.
“DOS: 1 MİLYAR 221 MİLYAR LİRA”
AK Parti’nin tercih ettiği yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen 8 otoyol projesi, Osmangazi köprüsünün bulunduğu İzmir-İstanbul otoyolu, Kuzey Marmara otoyolu, Avrasya tüneli, Menemen-Çandarlı-Aliağa projesi, Ankara – Niğde Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü Devlet öz yönetimiyle yapılsaydı 22 milyar dolar ödeyecekti. Ancak partizan müteahhitlerle yapıldığı için devlet kasasından çıkacak garantinin miktarı en az 59 milyar dolar yani 1 trilyon 221 milyar lira olacaktır.”